INSTAGRAM OG FACEBOOK BUREAU
MED ERFARING
De fleste virksomheder kan med det rette setup skabe rigtig stor værdi med et Facebook bureau der håndterer betalt annoncering/markedsføring på Facebook og Instagram(ejet af Facebook).
Hos AdHelp har vi brugt mere end 10 mio. kr. på betalt annoncering på Facebook/Instagram, hvilket har resulteret i mere end 100 mio. kr. i målbar omsætning for vores kunder.
- Ingen binding
- Rekord-ROAS på 202x
- +100 mio for kunder
Resultater for kunder FB/IG
Case 1:
Brugt beløb: 125.000,-
Omsætning: 20 mio,-
Resultaterne på knap 10 mdr. via FB/IG annoncering for en kunde
Case 2:
Brugt beløb: 42.000,-
Omsætning: 650.000,-
Resultaterne i tredje md. via FB/IG annoncering for en af vores kunder
Pernille Jakobsen
Ejer & Founder af Au Lama
Der skal ikke herske nogen tvivl om at Mathias fra AdHelp er en af grundende til Au Lamas stigende vækst. Han leverer de vildeste resultater måned efter måned. Nem at arbejde med og altid styr på tingene. Jeg er SÅ glad for vores samarbejde og kan kun give mine varmeste anbefalinger.
Michael Mejer
Ejer af AdventureDK
AdventureDK’s foretrukne marketingpartner. AdHelp fortjener en 5-stjernet anmeldelse, fordi de har vist at de kan eksekvere og agere sparringspartner på projekter, som vi ikke har kapacitet til in-house. Vi har oplevet AdHelp som en engageret, professionel, proaktiv og innovativ samarbejdspartner med høj faglighed og ekspertise. Ikke mindst har de leveret rigtig stærke og stabile resultater(vi har aldrig set højere ROAS). Udover det høje niveau, bringer Mathias og hans team god energi og bidrager til en positiv stemning og dialog i samarbejdet. Stor anbefaling til AdHelp.
Stig Møller Siig
Ejer af DitFlyttefirma
Vi bruger Mathias og Adhelp til vores Facebook adds. Det spiller 100 ! Vi har tidligere prøvet lykken med et andet firma, men uden rigtig at få noget ud af det. Adhelp har virkelig vist os hvor stort et potentiale der ligger i markedføring på Facebook. Det er sat super proff sat op, og vi kan se sort på hvidt at det skaber konverteringer til hjemmeside og telefon. Vi kan se hvilke kampagner der virker osv. Vi kan hele tiden følge med i forbruget, så ingen overraskelser. Altid hurtig respons over telefonen. Alt til 5 Stjerner. En stor tak fra Ditflyttefirma.dk.
Stig Møller Siig
Ejer af DitFlyttefirma
Vi bruger Mathias og Adhelp til vores Facebook adds. Det spiller 100 ! Vi har tidligere prøvet lykken med et andet firma, men uden rigtig at få noget ud af det. Adhelp har virkelig vist os hvor stort et potentiale der ligger i markedføring på Facebook. Det er sat super proff sat op, og vi kan se sort på hvidt at det skaber konverteringer til hjemmeside og telefon. Vi kan se hvilke kampagner der virker osv. Vi kan hele tiden følge med i forbruget, så ingen overraskelser. Altid hurtig respons over telefonen. Alt til 5 Stjerner. En stor tak fra Ditflyttefirma.dk.
Michael Mejer
Ejer af AdventureDK
AdventureDK’s foretrukne marketingpartner. AdHelp fortjener en 5-stjernet anmeldelse, fordi de har vist at de kan eksekvere og agere sparringspartner på projekter, som vi ikke har kapacitet til in-house. Vi har oplevet AdHelp som en engageret, professionel, proaktiv og innovativ samarbejdspartner med høj faglighed og ekspertise. Ikke mindst har de leveret rigtig stærke og stabile resultater(vi har aldrig set højere ROAS). Udover det høje niveau, bringer Mathias og hans team god energi og bidrager til en positiv stemning og dialog i samarbejdet. Stor anbefaling til AdHelp.
Pernille Jakobsen
Ejer & Founder af Au Lama
Der skal ikke herske nogen tvivl om at Mathias fra AdHelp er en af grundende til Au Lamas stigende vækst. Han leverer de vildeste resultater måned efter måned. Nem at arbejde med og altid styr på tingene. Jeg er SÅ glad for vores samarbejde og kan kun give mine varmeste anbefalinger.
I Danmark alene, har Facebook mere end 3,8 mio. brugere. Af dem er næsten 70% online dagligt. Med andre ord, så er mange af jeres potentielle kunder på Facebook.
Både virksomheder i forbrugersegmentet (B2C) og erhvervssegmentet (B2B) kan have stor gavn af en tilstedeværelse på FB, hvor man både kan finde nye kunder og målrette annoncer til tidligere kunder.
Som før nævnt, er Instagram er ejet af Facebook.
På Instagram som er et mere visuelt medie end Facebook, har ca. 50% af danskerne en bruger.
Her kan man med lige så høj præcision som på Facebook ramme B2C og B2B.
Ønsker I at finde ud af om Instagram er en platform for jer? Kontakt os i dag for en uforpligtende snak.
Er markedsføring på Facebook profitabelt?
For at opnå succes med annoncering/markedsføring på Facebook, er det vigtigt at man ikke kun ser isoleret på annoncerne, men nærmere betragter virksomheden ud fra et holistisk perspektiv.
Det er nemlig ikke nok at en annonce er god. Man kan skrive nok så gode tekster og lave nok så god en kampagnestruktur og teknisk opsætning, men hvis ikke hjemmesidens konverteringsrate er høj nok, content er af lav kvalitet og så videre – ja så indfrier du bare ikke potentialet med annonceringen.
En god annonce kan ikke sælge et ringe produkt eller øge hjemmesidens konverteringsrate. Derudover er det selvfølgelig alfa omega at man rammer den rette målgruppe med det rette indhold på det rette tidspunkt.
Men det er der vi kommer ind i billedet. Konklusionen er, at det kan sagtens betale sig at markedsføre sig på Facebook, men det er vigtigt at man har styr på en masse andre elementer hvis man vil tjene penge på det.
Facebook annoncering
En vigtig del af din online markedsføring er din markedsføring på Facebook. Når man tænker på, at der er over 1.9 milliarder Facebook brugere på verdensplan, så bliver det tydeligt, at det drejer sig om en platform, man ikke bør undervurdere.
Sandsynligheden for at dine potentielle kunder er på Facebook er temmelig stor. Derfor er der flere og flere virksomheder og firmaer, som benytter sig af annoncering på Facebook. Mener du også, at det er på tide, at dit firma kommer i gang?
Det værktøj, man anvender til Facebook annoncering er Facebook Business Manager. Her kan man administrere sin annoncering Facebook, vælge de platforme, du vil annoncere på og fastsætte et annoncebudget.
Man bestemmer selv antallet af personer, man vil være synlige overfor og antallet af interaktioner, man ønsker at opnå. Jo flere penge du afsætter til Facebook marketing, desto flere interaktioner og synlighed opnår du. Men det er ikke altid en fordel.
Det nytter ikke noget, at man bruger store summer på annoncer, der egentlig ikke rammer din ønskede målgruppe. Det har mange virksomheder oplevet. Derfor kan det bogstaveligt talt betale sig at bruge vores assistance.
Vi kan stå for din annoncering på Facebook og øvrige sociale medier. På den måde slipper du for at kaste penge efter annoncer, der ikke fører til konverteringer. Det er sådan, vi hjælper vores kunder med at tjene penge.
Annoncering på Facebook
Fordi Facebook sidder inde med en enorm mængde data om deres brugere, kan man med fordel promovere sin virksomhed på denne digitale platform. Som en del af den overordnede opsætning, anbefaler vi altid, at man tager Meta Pixel i brug (tidligere Facebook Pixel).
Facebook annoncering giver mulighed for at opspore kundernes adfærd og alle de handlinger der bliver udført på din hjemmeside. Det sætter dig i stand til at annoncere for folk, der enten har besøgt din hjemmeside, købt en vare eller tilføjet noget til kurven uden at gennemføre et køb. Det kaldes retargeting og remarketing på engelsk og i fagsprog.
På denne måde går man målrettet efter potentielle kunder, som allerede har vist interesse for dine produkter. Det kan vise sig at være en glimrende strategi, da disse kunder allerede har et vist kendskab til dit brand og dine serviceydelser.
Facebook markedsføring
Annoncer på Google og sociale medier-markedsføring er to vigtige dele af effektiv online markedsføring. Hos AdHelp har vi, som online markedsføringsbureau, specialiseret os i dette og tilbyder derfor virksomheder skræddersyet hjælp til online markedsføring. Mange har den forestilling, at mere trafik i sig selv er et succeskriterie.
Det er rigtigt nok, at noget trafik er bedre en ingen trafik. Men hvis du gerne vil opnå kvalitetstrafik, så er det væsentligt, at du kender din målgruppe. Data fra dit website og Facebook kan give dig indblik i, hvem det er, der besøger din hjemmeside og hvad det er, at de foretager sig.
Det er guld værd, når du planlægger dine annoncer og de platforme, du har tænkt dig at anvende i din jagt efter dine potentielle kunder. Det er det, vi gør for vores kunder hver dag.
Facebook Power 5
Hos AdHelp ved vi at alle kunder er forskellige, og derfor også kræver forskellige strategier. Vi har dog et generelt setup vi benytter på e-commerce virksomheder med tilstrækkeligt med data fra algoritmen.
Dette setup kaldes Facebook Power 5. Det går ud på at overlade så mange ting til algoritmen som muligt, da det mest valide input generelt kommer fra store mængder data.
Som du måske kan gætte, er Facebook Power 5 nemlig 5 forskellige punkter de anbefaler at man overlader til algoritmen.
Punkt 1: Advanced matching. Dette er en feature, som optimerer de målgrupper du bruger i din annoncering, ved at parre så meget information op som overhovedet muligt. Det skal simpelthen være slået til! Vigtig info: al indhentning og lagring af data er hashkrypteret, hvilket sikrer at info ikke havner i de forkerte hænder.
Punkt 2: Simplificering af kampagnestruktur. Jo færre kampagner og jo færre annoncesæt du har, jo mere data får de hver især igennem, og jo hurtigere kommer dine annoncesæt ud af læringsfasen. Det betyder flere salg og flere konverteringer.
Punkt 3: CBO(campaign budget optimization). Facebook får lov at styre budgettet på kampagneniveau, og dermed mulighed for selv at allokere budgettet på de annoncesæt, som vurderes at kunne give det bedste output i form af konverteringer.
Punkt 4: Automatic placements. Du får lavere CPM(pris pr. 1000 visninger), samtidig med at algoritmen selv finder ud af hvilken platform din målgruppe befinder sig på, hvilket kan variere meget fra person til person. Facebook kender unægteligt kundeadfærden bedre end nogen andre!
Punkt 5: Dynamic ads. Her er der 2 forskellige slags: 1 = dynamiske produktannoncer(DPA) der viser det folk har kigget på i retargeting og 2 = alm. annoncer med dynamiske kreativer. Her giver du Facebook 2-5 forskellige overskrifter, primære tekster, content i forskellige formater mm., for at lade algoritmen vurdere i hvert enkelt tilfælde, hvilket kreativ der vurderes at performe bedst.
Få hjælp til Facebook annoncering
Hos Adhelp står vi altid klar til at hjælpe dig med din annoncering på Facebook og Instagram. Vi beskæftiger os med en lang række kunder lige fra webshops til ejendomsmæglere.
Adhelp har to afdelinger i henholdsvis Aalborg og Herning. Vi kan derfor hjælpe med Facebook-annoncering i Aalborg og Herning, men også resten af landet.
Som noget særligt tilbyder vi lige nu 30 min. gratis sparring. Så hvis du står, og overvejer at begynde at annoncere på Facebook og Instagram, eller bare gerne vil have et nyt sæt øjne til at kigge på din annoncering, så tryk på knappen nedenunder og vi vil kontakte dig inden for 48 timer.