fbpx

7 fordele ved Google Ads for små virksomheder

Små virksomheder, der ønsker større udbytte af deres markedsføringsbudget, bør overveje Google Ads. Der er nemlig mange fordele ved at annoncere online.

Når det kommer til online markedsføring for små virksomheder, er mulighederne for at annoncere og markedsføre sin virksomhed og dens produkter eller ydelser mange og forskellige. Derfor er det også meget fornuftigt at overveje, hvor og hvordan virksomhedens marketingbudget bruges, så pengene ikke bruges uforsvarligt.

Google Ads er én af flere gode muligheder. Især hvis man vil bruge en marketing- og salgskanal, der er målbar, fleksibel og effektiv. Men det er kun nogle af fordelene, når det kommer til Google Ads for små virksomheder.

Billede1

1. Annoncer vises før organiske resultater

Google gør meget for at få virksomheder til at fokusere mere på annoncering. Bl.a. ved at ændre forholdet mellem annoncer og organiske resultater, når man søger i Google (til fordel for annoncerne). Det betyder, at mængden af annoncer fylder mere i søgeresultaterne end tidligere, hvilket i højere grad går udover de organiske resultater (altså de ikke-betalte søgeresultater).

Annoncer er i de fleste tilfælde også det første, man ser i et søgeresultat i Google. Derfor er det en rigtig god idé at inkludere Google Ads i virksomhedens samlede online markedsføringsstrategi og eksempelvis ikke kun satse på SEO eller fysisk salg.

2. Få værdifuld indsigt i din målgruppe

Alle virksomheder kan få glæde af viden om deres målgrupper. Men i mange tilfælde er det svært at få tilstrækkeligt med data om eksponering, effekt og meget andet – eller overhovedet at indsamle disse oplysninger. Men Google Ads tilbyder en masse spændende data, der kan være guld værd for mindre virksomheder.

Én af de største fordele ved at annoncere med Google Ads er nemlig, at du får utrolig mange demografiske og adfærdsmæssige informationer. De kan efterfølgende bruges til at optimere virksomhedens annoncering, men kan også være nyttige i forhold til andre markedsføringstiltag.

3. Nå ud til kunderne, når de er klar til at købe

Manglende viden om resultater og effekt holder mange mindre virksomheder tilbage fra at bruge endnu flere penge på deres markedsføringstiltag. For hvorfor spytte penge i noget, der føles som et sort hul, hvis man ikke når ud til målgruppen – eller rammer dem på det rette tidspunkt. Sådan er det heldigvis ikke med Google Ads.

Med Google Ads kan din virksomhed nå ud til jeres målgruppe, der hvor de er. Og ramme dem med målrettede annoncer og budskaber, når de er klar til at købe din virksomheds produkter. Med et hav af tilpasningsmuligheder kan din virksomheds annoncer skræddersyes 100 % efter målgruppens adfærd, præferencer og meget andet. Og det er væsentligt mere effektivt end blot at markedsføre i blinde på forskellige kanaler og håbe på et godt resultat.

4. Vælg selv budget – og skalér efter behov

Små og mellemstore virksomheder kan få stor glæde af Google Ads. Succes med online annoncering er dog ikke kun muligt, hvis man har et enormt budget til rådighed. Mindre kan også gøre det. Man kommer f.eks. langt med annoncering for 20.000 kr. om måneden.

De bedste resultater får man dog, når man er villig til at øge sit annoncebudget. Og så er det smart, at man med Google Ads selv kan vælge sit annoncebudget og altid kan skalere op og ned efter behov. Så kan annonceringen nemt justeres, f.eks. efter sæson eller årstid, i modsætning til at være bundet med en fast, månedlig markedsføringsindsats. Det er fleksibel og effektiv annoncering, når det er bedst.

5. Effektivt til både branding og salg

Branding og salg understøtter i høj grad hinanden. I nogle perioder kan der dog være behov for at kunne fokusere mere på én kampagneform. Og det kan man selvfølgelig justere efter behov i Google Ads. Med separate kampagner og annoncegrupper kan din virksomhed altid skrue op og ned for indsatsen, så der i perioder bruges flere penge på eksempelvis brandingannoncer end salgsannoncer – eller omvendt.

6. Betal kun når der klikkes

Omkostningseffektiv markedsføring er ikke kun vigtig for små og mellemstore virksomheder. Men det er i høj grad mindre virksomheder, der kan mærke, når markedsføringen løber løbsk. Heldigvis er Google Ads så smart, at der kan sættes grænser for forbruget, og der betales kun, når der klikkes på din virksomheds annoncer. Google Ads skaber derfor ofte høj ROI for små og mellemstore virksomheder med et mindre annoncebudget, f.eks. på 15-20.000 kr. om måneden.

7. Resultaterne viser sig hurtigt

Opsætning af Google Ads-kampagner og -annoncer er en hurtig opgave for en dygtig digital marketing-konsulent. Og med et fornuftigt annoncebudget og en klar strategi viser resultaterne sig mindst lige så hurtigt. I modsætning til mange andre marketingindsatser er online annoncering med Google Ads nemlig i fuld gang fra det øjeblik, hvor din kampagne aktiveres. Din virksomhed kan altså skabe leads og salg fra dag 1.

Ønsker du større udbytte af dine annoncekroner?

Har din virksomhed brug for kompetent hjælp til Google Ads, der kan styrke jeres arbejde med online annoncering? Hvad end I overvejer at gå i gang med Google Ads eller allerede er i fuld gang, men ønsker endnu bedre resultater, så kan AdHelp hjælpe.

Vi er et online marketing bureau, der til dagligt hjælper virksomheder, som vil have større udbytte af deres annoncekroner og eksisterende Google Ads-indsats. Kontakt os for en uforpligtende snak og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed.

Bliv kontaktet

Cookie consent

Vi bruger cookies for at sikre dig den bedste oplevelse på vores side.