fbpx

7 ting du skal vide om Google ads

Hjælp til Google Ads

1. Du betaler hver gang du får et klik (CPC), og ikke hver gang din annonce bliver vist. Det betyder, at hvis din annonce ikke bliver klikket på, så kræver Google ikke betaling fra dig.

2. Google rangerer dine annoncer ud fra din CPC budgivning og Quality Score på din annonce. Dette betyder med andre ord, at det ikke altid er den med det største budget, der er øverst på Google.

3. Din Quality Score bliver vurderet fra 1-10. De 3 parametre som påvirker din Quality Score er forventede CTR, annoncerelevans og landingssiden du linker til.

4. På Google kan du byde på præcis de søgeord du gerne vil være på. Det er en rigtig god ide inden, at du starter med at annoncere, at danne et overblik over hvilke søgeord, der er relevante for din virksomhed.

5. På Google er Der 3 måder at oprette er søgeord på. Eksakt match, sætningsmatch og bredt match. Her kan du vælge hvor specifikt dine søgeord skal være.

6. Opret negative søgeord med søgeord du IKKE vil blive eksponeret på. Du betaler pr. klik, hvilket gør de negative søgeord rigtig vigtige, så du ikke betaler for søgeord, du alligevel ikke vil være på. Jeg vil anbefale, at oprette en liste inden og lave nogle løbende ved kig på dine søgetermer.

7. Sørg for at du har linket din Google Ads konto med relevante kontoer. Dette kan f.eks. være Google Analystics, Google Merchant Center og Google My Business.

Hjælp til Google Ads

Bliv kontaktet

Cookie consent

Vi bruger cookies for at sikre dig den bedste oplevelse på vores side.