fbpx

Online markedsføring

Få tid til at koncentrere dig om din virksomhed, mens vi skaber trafik og konverteringer via online markedsføring på Facebook, Instagram og Google.

Vi skaber struktur og overblik på din annoncekonto. Vi nørder i de små detaljer, som gør udfaldet mellem gode og dårlige resultater. Lad os skabe det annonceafkast, som din virksomhed fortjener. 

✔ Ingen binding
✔ Rekord-ROAS på 202x
✔ +40 mio på 2 år

✔ Ingen binding  ✔ Rekord-ROAS på 202x  ✔ +40 mio på 2 år

Resultater for kunder Facebook/Instagram Ads

Case 1:  

Vi har på kundens vegne brugt: 125.000,- 

Vi har skabt kunden en omsætning på: 20 mio,-

Skærmbillede 2022-04-06 kl. 13.15.29
Resultatet af annoncering i knap 10 mdr. for en kunde

Case 2: 

Vi har på kundens vegne brugt: 42.000,- 

Vi har skabt kunden en omsætning på: 650.000,- 

statistik fra facebook og instagram markedsføring
Resultat efter annoncering i tre mdr. via FB/IG for en kunde

Resultater for kunder Google ads

Case 1: 

Vi har på kundens vegne brugt: 47.500,- 

Vi har skabt kunden en omsætning på: 511.000,- 

Case 2:  

Vi har på kundens vegne brugt: 44.000,- 

Vi har skabt kunden en omsætning på: 390.000,-

Udtalelser fra vores kunder

Google icon

Google

Google Ads er et fantastisk redskab, når det kommer til Pull markedsføring. Som nævnt før, er Google Ads et redskab man med fordel kan bruge når man skal agere udbud for en efterspørgsel. Dette gør sig gældende for B2C såvel som B2B.

facebook icon

Facebook

Facebook har indtil videre stadig flest aktive brugere på verdensplan. Via Facebook’s utroligt intelligente algoritmer, kan man nærmest med laserpræcision ramme både forbrugersegmentet (B2C) og erhvervssegmentet (B2B)

Instagram icon

Instagram

Instagram er ejet af Facebook, og man får dermed data fra de samme algoritmer, som man gør på Facebook. Instagram har nogle andre muligheder ift. det visuelle og grafiske layout, men også her kan man med samme præcision ramme B2C og B2B.

Resultaterne på under et halvt år via FB/IG annoncering for en af vores kunder

Betalt annoncering og organisk vækst

Hos Adhelp tester, analyserer, optimerer og rapporterer vi med henblik på at skabe kendskab, omsætning og vækst i alle tilgængelige former. Det er ikke muligt at oprette en engangsopsætning som kan blive ved med at performe over tid, da performance daler eller slet ikke opstår, hvis ikke der tilpasses løbende.


Ift. markedsføring kan
opslagene deles op i 2:

Organiske opslag
 
og betalte opslag.

Her slår du blot et almindeligt opslag op på f.eks. FB eller IG på din virksomhedsside. 

Dette opslag er gratis, og det er nemt selv at stå for. Dette opslag vises til din gruppe af følgere, og er afhængigt af interaktion for at nå bredere ud.

Her betaler du for at ramme en specifik målgruppe. Betalte opslag slår typisk de organiske opslag. 

Dette skyldes meget simpelt at betalte annoncer kan målrettes via data og algoritmer. Data som kommer direkte fra de sociale medier, men også data fra hjemmesiden, da der findes analyseværktøjer, såkaldte “pixels” som overvåger de besøgendes adfærd på hjemmesiden, og danner grundlag for bl.a. retargeting og lookalike audiences. 

En pixel kan konstatere hvorvidt besøgende på hjemmesiden kommer fra annoncering eller søgemaskiner, hvilket køn, alder, demografi, hvilken enhed den besøgende benytter, hvor meget den besøgende har købt eller tilføjet til kurven uden at købe etc.


Ydermere kan man dele markedsføring op i 2:

Push markedsføring 
og Pull markedsføring.

Her skubber du produktet ud til kunden.
Dette handler om at skabe eller påvirke et behov eller en købsrejse. Sociale medier som Facebook og Instagram kan benyttes her. 

AdHelp har ved Push markedsføring fokus på de betalte opslag, da det er her der er bedst vilkår for at skubbe produkter/ydelser ud på markedet og dermed skabe et behov. 

Annoncering på sociale medier er fantastisk effektive at markedsføre på, når det handler om at skabe en efterspørgsel. At gøre opmærksom på sine produkter/ydelser.

Her står man til rådighed for kunden.
Her søger kunden typisk på varen, og så handler det om som virksomhed om at dukke op i søgeresultaterne. 

Man skal altså være til stede, når forbrugerens behov opstår. Her er det smart at få hjælp til Google Ads og søgeoptimering, der er effektive redskaber på dette område.

Hvad er online markedsføring?

Online markedsføring er en betegnelse, der omfatter en række digitale platforme, som kan gøre din virksomhed mere synlig på internettet. Det er en kombination af internet, søgemaskiner, sociale medier og ikke mindst dit website og din webshop.

Denne form for markedsføring skiller sig ud fra tidligere tilgange, hvor potentielle kunder blev præsenteret for en virksomhed og dens produkter via reklamer på tryk, i radio eller fjernsyn. Dengang var det svært for kunden at sammenligne de forskellige udbydere af en bestemt service. Det har internettet ændret på.

I dag kan man som kunde finde et hav af oplysninger om alle mulige virksomheder og deres tilbud. Det har betydet øget konkurrence om kunderne og større gennemsigtighed på markedet. Det kan være en udfordring for dit firma. Derfor tilbyder AdHelp, som Facebook marketing-bureau, forskellige digitale tjenester, der kan gøre din marketingindsats mere målrettet og effektiv.

Målgruppe

 

Online markedsføring kræver, at man som firma har indgående kendskab til sin målgruppe. Det hele begynder med en markedsanalyse, hvor man finder frem til sin målgruppes købsadfærd og hvordan den interagerer med ens brand.

Man er nødt til at samle brugbare data, der kan fortælle noget om den købsrejse, kunderne plejer at være på, når de vælger ens produkter. På den måde kan du skræddersy din marketingstrategi, sådan at du møder din målgruppe, lige hvor den er. Det har stor betydning for den måde, du vælger at promovere dit produkt på internettet eller sociale medier. Det giver dig nemlig større indsigt og en bedre forståelse af, hvilke kanaler du skal benytte dig af for at nå ud til de mest attraktive kunder.

Persona

Brugen af persona er en god måde at forstå din målgruppe på. Det drejer sig om en detaljeret beskrivelse af din ideelle kunde. Man når frem til deres profil ved at analysere data, der er blevet indsamlet ved hjælp af digitale værktøjer som fx Google Analytics samt målrettet research og interviews.

De demografiske oplysninger, der knytter sig til denne form for data kan hjælpe dig til at finde ud af, hvilke forventninger din målgruppe har til dine produkter og ydelser. Det giver også et fingerpeg om, hvad for nogle forhindringer man kan fjerne, så potentielle kunder frit kan vælge ens produkter. Din hjemmeside spiller en meget vigtig rolle i forbindelse med din strategi for online markedsføring.

Hvis man gerne vil opnå mere synlighed i Googles organiske søgeresultater, så er det nødvendigt, at man foretager en søgemaskineoptimering. Det gør man ved at lave en grundig analyse af indholdet på sit website. Du er velkommen til at kontakte os. Vi tilbyder søgemaskineoptimering, der resulterer i mere trafik til din hjemmeside.

Facebook-annoncering

En vigtig del af din online markedsføring er din markedsføring på Facebook. Når man tænker på, at der er over 1.9 milliarder Facebook brugere på verdensplan, så bliver det tydeligt, at det drejer sig om en platform, man ikke bør undervurdere. 

Sandsynligheden for at dine potentielle kunder er på Facebook er temmelig stor. Derfor er der flere og flere virksomheder og firmaer, som benytter sig af annoncering på Facebook. Mener du også, at det er på tide, at dit firma kommer i gang?

Annonceportalen

Det værktøj, man anvender til Facebook annoncering er Facebook Business Manager. Her kan man administrere sin annoncering Facebook, vælge de platforme, du vil annoncere på og fastsætte et annoncebudget. 

Man bestemmer selv antallet af personer, man vil være synlige overfor og antallet af interaktioner, man ønsker at opnå. Jo flere penge du afsætter til Facebook marketing, desto flere interaktioner og synlighed opnår du. Men det er ikke altid en fordel. 

Få mere ud af annoncebudgettet

Det nytter ikke noget, at man bruger store summer på annoncer, der egentlig ikke rammer din ønskede målgruppe. Det har mange virksomheder oplevet. Derfor kan det bogstaveligt talt betale sig at bruge vores assistance. 

Vi kan stå for din annoncering på Facebook og øvrige sociale medier. På den måde slipper du for at kaste penge efter annoncer, der ikke fører til konvertering. Det er sådan, vi hjælper vores kunder til at tjene penge.

Annoncering på Facebook

Fordi Facebook sidder inde med en enorm mængde data om deres brugere, kan man med fordel promovere sin virksomhed på denne digitale platform. 

Som en del af den overordnede opsætning, anbefaler vi altid, at man tager Facebook-pixel i brug. Det giver dig mulighed for at opsporer alt det, der sker på din hjemmeside. 

Det sætter dig i stand til at annoncere for folk, der enten har besøgt din hjemmeside eller har købt en vare. Det hedder retargeting på engelsk. 

På den måde går man målrettet efter potentielle kunder, som allerede har vist interesse for dine produkter. 

Det kan vise sig at være en glimmerende strategi, da disse kunder allerede har et vist kendskab til dit brand og dine serviceydelser.

Facebook-markedsføring

Annoncer på Google og sociale medier markedsføring er to vigtige dele af en effektiv online markedsføringsstrategi. Hos AdHelp har vi specialiseret os i disse former for markedsføring. Mange har den forestilling, at mere trafik i sig selv er et succeskriterie. 

Det er rigtigt nok, at noget trafik er bedre en ingen trafik. Men hvis man gerne vil opnå kvalitetstrafik, så er det væsentligt, at man kender sin målgruppe. 

Data fra dit website og Facebook kan give dig indblik i, hvem det er, der besøger din hjemmeside og hvad det er, at de foretager sig. 

Det er guld værd, når du planlægger dine annoncer og de platforme, du har tænkt dig at anvende i din jagt efter dine potentielle kunder. Det er det, vi gør for vores kunder hver dag.

Ønsker du hjælp til Facebook-annoncering i Aalborg eller Herning, hvor vi har kontorer, eller andre steder i landet, hjælper vi naturligvis gerne. Læs mere om Facebook og Instagram annoncering via menuen eller kontakt os for at høre, hvordan vi kan hjælpe.

Bliv kontaktet

Cookie consent

Vi bruger cookies for at sikre dig den bedste oplevelse på vores side.